Minimiorder
Minimiorder är 50 kr inklusive moms (för avtalskunder/återförsäljare 500 kr exklusive frakt).
Avtalskund
Minsta ordervärde 500 kr.
8001-10 000 kr/år - 12% rabatt
över 10 000 kr/år - 15% rabatt
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Betalningsalternativ
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Frakt- och emballagekostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Order över 300 kr fraktfritt (gäller ej avtalskunder).
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper.
Variationer i färg och form som beror på tillverkningsmetoder och material räknas inte som defekter. I stort sett alla pärlor av ädelsten/halvädelsten är handskurna och varierar därför i form och storlek och ingen pärla är den andra helt lik. Var beredd på att skiftningar och ojämnheter i ytan förekommer då det handlar om ett naturligt material. Tänk också på att alla infärgade stenar kan torrfälla.
Vid retur av varor betalar du själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).